Wypad Wielkanocny Dolny Śląsk - Morawy

Chciałem zdać w paru zdaniach relację z naszego (członków Sopockiego Klubu Taternictwa Jaskiniowego) krótkiego wypadu Wielkanocnego na Morawy i na Dolny Śląsk, głównie jako garść uwag na marginesie materiału zdjęciowego. Mam jednak drobny problem jak ten tekst "zlinkować". Wyjazd bowiem miał charakter wspinaczkowo - turystycznojaskiniowo - ogólnospacerowokrajoznawczy. Odwiedziliśmy następujące miejsca: Jeseniki (Czechy, wspinaczka), Jaskinię Radochowską (speleoturystyka), Szczeliniec Wielki (turystyczno - spacerowo), Morawski Kras (speleoturystyka), Adrspach (turystyczno - spacerowo), Wojcieszów i Jaskinię Imieninową (speleoturystyka kwalifikowana) i Sokoliki (Wspinaczka).
Mieliśmy nadzieję, że uda nam się na Morawach złapać jakiś speleo "kontakt" na miejscu, bo na mail'e wystosowane do kilku czeskich klubów nikt nie odpowiedział (już po powrocie dotarł jeden mail z informacją, że możemy przyjechać ale w innym terminie bo wizytuje ich na Wielkanoc kto inny). Okazało się, że grotołazów spotkać można, ale niezbyt chętnych do wciągania niezapowiedzianych gości do swoich planów. Zostaliśmy odesłani do jakiejśc knajpy, z niej do kolejnej i daliśmy sobie spokój, bo zaczęło to przypominać tzw "czeski film" czyli miejsca i ludzie niby odpowiedni, ale nie bardzo wiadomo o co w ogóle chodzi. No ale trudno się dziwić, skoro pojawiliśmy się nieproszeni i niezapowiedziani. Ograniczyliśmy się jedynie do odwiedzenia dwóch jaskiń turystycznych (Punkevni i Sloupsko-Sosuvskich - patrz zdjęcia). Miłą niespodzianką okazało się być to, że legitymacja klubowa bez problemu umożliwiła nam wejście w posiadanie biletów darmowych z darmową opcją na forografowanie (patrz foto).

Znacznie sympatyczniejsze efekty miała nasza wizyta w Wojcieszowie gdzie członkowie Speleoklubu "Bobry" z Żagania nieco zaskoczeni wizytą o wieczornej porze, okazali postawę zupełnie inną niż Czesi i ugościli nas serdecznie w klubowej chacie. W lany poniedziałek mieliśmy wspólnie z nimi okazję odwiedzić niezwykle ciekawą jaskinię Imieninową - ładnie "mytą" pionową próżnię rozwiniętą w... łupkach.
W tym miejscu pozostaje mi podziękowac jeszcze raz i zareklamowac dodatkowo gościnną i niezykle klimatyczną chatę Żaganiaków, w której można nocować za symboliczną opłatą w tym chyba wciąż mocno niedocenianym regionie.
W wyjeździe wzięli udział Jarosław "Jeju" Jezusek, Łukasz "Indian" Chrzanowski, Darek Bartoszewski i Asia Ciećwierz.

Darek Bartoszewski

Wylot trasy turystycznej Jaskini Punkevni
Nacieki w Punkevni
Dno "Przepaści Macocha" Trasa turystyczna Punkevni

Wypływ potoku Punkva ze sztolni odwadniającej jaskinię
Jaskinia Kulna wyjście z trasy w jaskini Sloupsko-Sosuvskiej
Nacieki w jaskini Sloupsko-Sosuvskiej
Trasa w jaskini Sloupsko-Sosuvskiej
70 metrowa studnia w jaskini Sloupsko-Sosuvskiej
Mostek nad studnią w jaskini Sloupsko-Sosuvskiej
Nietoperek
Śniadanie wielkanocne pod jaskinią
Skały wspinaczkowe w Sloupie
Brama w skałki Adrspachu
Podobno najlepszy rejon wspinczki w piachach świata.
Przykład erozji "butowej"
Ardrszpaskie Skały
Nasza ekipka wraz z Żaganiakami

POWRÓT WYŻEJ: tutaj możesz wrócić do "Kącika globtrotera" Epimenidesa.

POWRÓT NA STRONĘ GLÓWNĄ: tutaj możesz wrócić na stronę tytułową.